cluc24

sâmbătă, 17 februarie 2018

Amintiri...

Fiecare dintre noi avem multe pagini în albumul vieții noastre. Am trecut prin multe etape ale evoluției noastre psihice, spirituale și profesionale, iar toate acestea ne-au influențat necontenit calea prin viață.
De la copilăria când îmi închideam părinții pe balcon și râdeam de ei de sub masa care-mi era „adăpost” (atât după faptă cât mai ales după ce prizonierii erau eliberați)  până la adultul care privește în jur și redescoperă viața cu noutățile ei (așa cum se aștepta sau nu) activitatea vieții se îmbogățește zi de zi cu noi evenimente și aventuri.
Adolescența este acolo și ea, în cadrul amintirilor peste care praful s-a așternut, dar viața a continuat cu experiențele dobândite. Când eram adolescent îmi plăcea mult să citesc, pentru că unchiul lui Ion Creangă, nu a grăit degeaba: „din cărți culegi înțelepciune” și a prevestit într-un fel, că atunci când vei crește, timpul se restrânge și cârțile vor  ajunge adevărate rarități.
Îmi plăcea să joc fotbal, să fac sport, să călătoresc. Am străbătut munții și am vizitat România în lung și-n lat, comparând realitatea cu descrierile minunățiile României din cărțile pe care le citeam.


Săptămânal mergeam la cinematograful meu preferat și vedeam ultimele apariții în domeniul filmului, iar măcar o dată pe lună, asistam la spectacole în cadrul scurtei stagiuni. Acolo descopeream arta și artiștii, eu fiind doar un mic spectator, care nu se dădea în spectacol, ca în copilărie!
În adolescență nu aveam multe posibilități, iar acum am probleme legate de scurgerea rapidă a timpului.... tic-tac....
Acum, abia am timp să urmăresc câte un film, o piesă de teatru la televizor. Despre fotbal... doar la televizor. Călătoriile reale sunt doar în concedii, restul sunt doar drumuri spre servici.
Indiferent ce am face, viața este frumoasă și fiecare etapă a ei are propriul ei farmec.
Adolescența este perioada cunoașterii, a redescoperirii de sine și mai ales, perioada în care orice oportunitate trebuie valorificată. Putem folosi avantajele tehnologiei în folosul nostru dar cu condiția ca această se ne urmeze, nu noi să fim cei ce trebuie să fim în pas cu ea.

Cu acest articol am acceptat provocarea de a susține Urban Up!, un proiect inițiat de Asociația De-a Arhitectura, care le oferă elevilor de liceu o bună oportunitate de a-și cunoaște orașul. Proiectul a fost derulat în anul 2017 în cadrul programului „Împreună cu Lidl pentru un viitor mai bun”. Totodată, pot fi organizate ateliere și în 2018, fie în licee, în săptămâna Școala Altfel, fie ca activități ale Clubului De-A Arhitectura. Detalii găsiți pe http://www.de-a-arhitectura.ro.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu